Wednesday, February 2, 2011

Kalau takde??

Second post...Aku bukan apa zai,cuma malas nak update.Tak de bnde nak ckp.(suara hati untuk zai).Dengan internet mcm ape ntah.
Tak pe la.Kali ni aku ada bnde nak ckp. Masa time exam week hari tu, aku ada terbaca(mmg kne bace pn) psal Grief reaction dalam subjek psychology.
Kita grief sbb kita kehilangan org tersayang termasuk adik,parent,abang kakak dan lain la.Kita jgk akn grief klau kita kehilangan anggota badan.
Aku terus terfikir.Sbb bnde ni jarang dan susah untuk bayangkan.Kalau kehilangan org tersayang tu sbb aku pernah rase.Lagi pulak drama2 skrg byk yg tayangkan psal kehilangan org tersayang dan secara tak langsung kita pun akan diajak untuk berimaginasi sekali bagaimana perasaan kita apabila kehilangan org tersayang.
Tapi jarang kita fikir apa yg kita rse bila takde tangan,kaki,mata dan anggota badan lain.Cuba fikir..
Kalau takde ape jadi??
Sedih?menyesal?terkilan?kecewa?ape lagi rse yg ade..sume benda la.
Smpai skrg aku tak bleh nak bayangkan..
Cuba bayangkan korang tiba2 hilang tangan bila bgn dari tidur akibat kemalangan ker??
Korang mesti terfikir cmne korang nak hadapi hidup lepas ni?camne nak buat kerja harian?cmne nak main game ps3?cmne nak buat air milo tanpa gula(aku baru je buat tadi)?camne nak tulis blog?camne nak hadapi masyarakat dengan takde tangan nye mesti sume orang akn stare bila kau lalu depan diorang..
Same la macam kaki,cmne nak jalan?cmne nak main futsal?cmne nak pergi sunway pyramid shopping??
Lagi sedih bila korang ada kaki dan tangan tapi korang tak dapat nak guna..
Bangun2 jek esk dah tak boleh jalan langsung..Bangun2 je esk dah tak bleh pkai tangan..
Macam dalam citer 1 litre of tears tu.Citer tu boleh tahan sedih dia.Siap dia tau lagi yang dia lama2 tak bleh guna tangan ngan kaki..

 (ade msuk psal cinta2 sikit..hee :D)


Kita bukan tau berapa lama kita diberi anggota badan ni.
Kalau DIA nak amik balik,tu urusan dia la..
Haa,time tu baru la kita akan rase kehilangan.
Biase la.Kita akan miss(rindu) sesuatu bila kita miss(hilang) sesuatu benda tu..
Tapi apa yang paling menyedihkan,ada tangan, ada kaki buat benda merepek.
Benda2 yang boleh menyebabkan korang kehilangan tangan ngan kaki la.
Aku tak dapat nak fikir la benda ape.Mungkin main2 ngan mesin kat kilang sekali terputus tangan.
Manelah tau.
Aku fokus kat tangan ngan kaki je ni jangan ingt anggota badan lain tak penting jugak.
Cuma contoh je..
Akhir sekali hargailah anggota badan.

2 comments: