Monday, December 6, 2010

Coretan pertama

Salam perkenalan.
Allhamdulillah..Inilah nukilan pertama aku yg mungkin tak seberapa baik..
Biasalah,nama pun coretan pertama..'first attempt'..
Sebenarnye tak de apa yang aku nak kongsikan..
Tak tau la, sebelum nak buat blog ni beriya-riya..Macam2 idea datang..
Bila dah buat,tak tau nak tulis apa..
Apa pun,terima kasih kepada Zaiasraf yang sudi mengajar dan mendorong aku menjengah ke alam
blog-memblog nih..Sebelum ni,aku sibuk dok baca blog orang lain..
Rasa best pulak tengok orang lain dok berceloteh kat blog diorang..
Suka hati diorang jek nak tulis ape..Dah blog diorang,suke hati la diorang nak tulis apa..
Aku pun ada gak jenguk blogger2 taiko punye blog..
Mungkin sebab diorang punye blog la mendorong aku menukar status 'pemuda blogger' *bajet gila
Haa..Hari ini dah masuk awal muharram..Tahun baru..Aku start berblog pada awal muharram beb..
Biase la..Tahun baru mesti ada kemajuan dan perkembangan..Aku pun dah mengembangkan sayap*mne dtg tah sayap aku* untuk melibatkan diri dalam aktiviti blog nih..
Sebelum ni aku rasa aku jarang sambut awal muharram..(aku pun dah lupe aku pernah sambut ke tak)
Tapi tahun ni aku sambut awal muharram*satu lagi kemajuan di tahun baru*
Biase la,sebelum ni aku tiap kali sambut happy new year je..
Pastu pergi la ke tmpat2 yang ada pertunjukan bunga api..
Bende bunga api mmg wajib ada kalau setiap kali tahun baru..
Tapi bila tiba awal muharram(tahun baru dalam kelendar islam) takda pulak pertunjukan bunga api..
Aku suka bab2 bunga api nih..*kejadah apa nak bunga api awal muharram..
Apa salah nya kan..Lepas baca yassin,baca doa selamat,doa akhir tahun dan awal tahun,solat sunat,dan amalan2 yang nabi buat ketika sambut awal tahun, tak salah pasang bunga api..Tak payah la ada unsur2 maksiat..Mcm sambut happy new year tu,segala benda maksiat ada..Konsert la,pasangan couple tgh dating la,siap bercumbuan tuh..*Tapi aku tak join la..Tak ingin dekat pun..Tengok bunga api dari jauh cukup..
Kang tak pasal2 bala datang,ngan aku2 sekali kena..

Aku rasa cukup la tu..Awal2 tadi gaya mcm tak de bnde nak tulis..Okeh..salam

p/s : aku sudah menyahut cabaran kau amin arsyad dan syaqir,aku mintak sokongan daripada kau..tapi kentut yang kau bagi aku :D

1 comment:

  1. kay~ ak dh bg sokongan yg terbaik..cume ko x tau..ak doakn ko n blog ko jdik masyhur seluruh global..:p
    haha

    ReplyDelete